• 07.10.2016, 15:22

Stemningsbilder fra Liverpool

God fredag.

I dag tenkte jeg å vise dere noen stemningsbilder fra turen til Liverpool. Som sagt så hadde vi en utrolig fin tur med masse shopping og masse god mat. Litt kjedelig var det at turen var relativt kort, for jeg så gjerne vært der lenger. Men da har man en grunn til å dra tilbake - det skal jeg love dere at jeg skal. Vi bodde på 'The Liverpool Inn Hotell', et hotell som virkelig kan anbefales. Et lite, koselig hotell med kjempe bra service og ikke minst veldig bra beliggenhet - kun 3 minutter å gå til de store butikkene som Zara, Primark osv..

Jeg vil anbefale dere å spise på Zizzis. En koselig, intim restaurant med utrolig god mat, ikke minst utrolig gode drinker. Drinken jeg holder i hånden het 'Winter Cosmo' -  og anbefales.

Ønsker dere en fin fredag videre.

• 02.10.2016, 18:00

Jeg trenger deres hjelp!

Hei dere!

Ææ, til uken skal jeg til England, rettere sagt til Liverpool. Jeg har alltid hatt en drøm å dra til England, og endelig skal jeg det. Jeg kan ikke få beskrevet hvor mye jeg gleder meg. Men ettersom at jeg aldri har vært der før - så trenger jeg noen tips til gode cafeer, restauranter, shoppingmuligheter etc. Så hvis dere har vært der, legg gjerne noen tips i kommentarfeltet. Det hadde jeg satt utrolig stor pris på.

Ønsker dere en fin søndagskveld, jeg skal snart avgårde for å bowle litt med russegruppa.

• 03.07.2016, 15:12

Rihanna konserten

Hei dere!

Som sagt var jeg på Rihanna konserten i går i Telenor Arena, min første ever ordentlige konsert. En av de beste opplevelsene jeg noen gang har vært med på. Og siden det var den første konserten min, var det jo ekstra stas at det var med favorittartisten min også. Konserten var sykt bra, skikkelig god stemning. Alle sang med på de mest "kjente" sangene, og for å være ærlig så det ut som Rihanna selv koste seg skikkelig. For ei søt dame, ikke minst kul!

Jeg skal straks i bursdag. Ønsker dere en fin søndag videre! Så snakkes vi i morgen.

• 03.07.2016, 10:59

Mallorca - Cala Bona

Hei dere!

Fredag kveld kom jeg hjem fra Mallorca, etter en kjempe fin ukes ferie. Været var nydelig, bortsett fra litt regn en dag, hotellet var fint, leiligheten var superfin, maten var god og området rundt var helt nydelig. I går kveld var jeg på Rihanna konsert i Telenor Arena og var på reisefot hele dagen, så jeg rakk ikke oppdatere dere. Men før jeg skal vise dere bilder fra konserten, tenkte jeg at det var på tide å vise dere litt bilder fra turen til Mallorca.

Vi bodde i Cala Bona som ligger Øst på Mallorca, et sted vi aldri hadde vært før. Tidligere har vi vært i Allcudia. Så det var veldig spennende å utforske området. Hotellet vi bodde på het Grupotel Esperanza Mar, et hotell som kan anbefales, men er mer for barnefamilier. Leiligheten vi hadde var nyrenovert, og var rett og slett helt perfekt i våre øyne. Maten var god, bassengområdene var veldig bra og servicen var nokså god.

Flere bilder kommer senere. Jeg har mange å vise!!

Ønsker dere en fin søndag videre! Hva er deres planer for dagen?

• 12.04.2016, 12:47

1 uke i Berlin

Hei dere!

Forrige uke fra mandag til fredag var jeg jo i Berlin med klassen. Og jeg har jo ikke fått vist dere alle bildene jeg tok enda. Om dere ønsker kan jeg godt lage en liten Berlin travel guide, hvor jeg tipser om diverse restauranter osv, så bare gi meg en beskjed om det er ønskelig. For det gjør jeg gjerne.

Mandag:

På mandag fløy vi fra Gardemoen kl 12:15 og var på hotellet vårt i Berlin ca klokka 16.00. Vi ble veldig positivt overrasket over hvor fint hotellet vårt var til å være 2 stjerners. Vi bodde på Hotel 4 youth, et hotell som virkelig er å anbefale. Resten av ettermiddagen ble brukt på å utforske området, og å spise nydelig pizza på en italiensk restaurant.

Tirsdag:

På tirsdag var det museumsdag. På vei til Jüdisches museum, stoppet vi innom Checkpoint Charlie for å ta noen bilder. Skikkelig gøy å være på et sted man har hatt så mye om i tysktimene. Etter musembesøkene var det bare å få utforsket området litt mer (shoppe på Primark) før det var felles middag på Kulturbrauerei.

Onsdag:

På onsdag ble det frokost på Starbucks på Kurfürstendamn, før vi gikk rundt i området og shoppet litt. Virkelig mange fine butikker der altså. Der finner du blant annet Urban Outfitters. Etter litt shopping på Kurfürstendamn tok vi buss 100 til Brandenburger Tor for å møte de andre. Derfra gikk vi videre til Riksdagen. Inne på Riksdagen fikk vi være der inne hvor de foretar avstemningene sine, utenfor kontoret til Angela Merkel og vi fikk også være oppe i den store kuppelen over selve bygningen til Riksdagen. Skikkelig stas å ha vært på et slikt berømt sted. På kvelden ble det deilig burgertallerken på en sportspub i nærheten. Jeg er vanligvis ikke så glad i burger, men de var virkelig god.

Torsdag:

Fra morgenen av på torsdag gikk vi rundt på en slags rundtur som lå rundt hotellet med diverse minnemerker fra Berlinmuren. Hotellet vårt lå på dødssonen akkurat i mellom Vest - Øst Berlin, så det var mye ruiner og rester etter muren rundt der vi bodde. Etter den lille turen tok vi turen til Mall of Berlin og fikk unnagjort litt shopping der også... hehe. Men dere - FOR et kjøpesenter! Vi gikk oss jo nesten vill der inne.

Fredag:

På fredag fikk vi ikke tid til så mye annet enn å pakke kofferten og å sette kursen mot flyplassen for hjemreise.

Vi hadde virkelig en kjempe fin tur i Berlin, og jeg kommer definitivt tilbake igjen. Anbefaler virkelig alle å ta seg en tur dit en gang. Berlin er virkelig en by alle burde oppleve.  Ønsker dere en strålende dag.

• 07.04.2016, 16:00

What's in my hand luggage?

Hei dere!

Jeg ser det er flere som deler denne type innlegg på sine blogger eller på youtube, og jeg synes det er en virkelig fin måte å hjelpe hverandre å huske på "viktige" ting å ha med seg i håndbagasjen på flyturen.

Under her kan dere se hva jeg valgte å ta med meg. Det aller viktigste er selvfølgelig pass, lommebok og mobil. Men tingene under er også veldig viktig å ha tilgjengelig for min skyld.

~ MY LITTLE EMERGENCY KIT ~

Jeg, personlig synes det er veldig kjekt å ha et lite emergency kit med meg. I tilfelle rottefelle. Her har jeg antibac, smertestillende, plaster, papir og strikk.

Ønsker dere en super fin dag videre.

• 05.04.2016, 15:24

Travel essentials

Hei dere!

Ettersom jeg er ute å reiser, har jeg på forhånd vært på utkikk etter travelsize-produkter som kan erstatte mine vanlig, faste produkter. Og da endte jeg opp med de dere kan se under her. De fleste av produktene jeg har valgt å ta med meg er produkter jeg har vært borti i før. Ettersom det er viktig for meg at jeg er kjent med de produktene jeg skal ha med meg på reise, for da er det eneste jeg har med meg av de enkelte produkter.

Ønsker dere en tirsdag videre! Håper uken deres blir super!

• 03.04.2016, 15:56

Almost ready for take-off

Hei dere!

Da er så og si alt pakket og klart for turen til Berlin i morgen. Skal bli så godt å få kommet seg bort litt. Så før jeg kan ta meg litt "fri", må jeg få levert et par oppgaver og diverse. Så skal bli godt å få det ut av veien også. Personlig synes jeg det er litt vanskelig å vite hva jeg skal ha med meg på en sånn tur, ettersom det er meldt så forskjellige temperaturer de forskjellige dagene. Så da får jeg vell bare ta med litt av hvert.

~ ALMOST READY FOR TAKE-OFF ~

Ønsker dere en fin søndag videre!

• 28.03.2016, 13:22

Oslo - Kiel Cruise

Hei dere!

De tre siste dagene av påskeferien ble tilbrakt på Color Fantasy, en av Color Lines fine cruisebåter. Vi kom hjem for ca. en time siden, og har virkelig storkost oss. Hvem sier at man ikke kan kose seg på cruise som kun varer i to netter? Dette var fjerde gangen vi har vært på denne ferden fra Oslo til Kiel, men vi blir aldri lei.

Det var virkelig godt å få kommet seg litt vekk for å samle litt energi til en veldig hektisk uke. Vi har kost oss med masse god mat, show, litt shopping og en liten tur på Starbucks i Kiel. Har fått tatt en del bilder som jeg tenkte jeg skulle vise dere.

Håper dere har hatt en kjempe fin påske! Ønsker dere en fin 2. påskedag videre. Nyt siste fridag.

• 18.01.2016, 17:51

Farris Bad

Hei dere!

For et fint opphold vi hadde på Farris Bad i helgen. Vi storkoste oss skikkelig, og fikk virkelig slappet av i kropp og sjel. På lørdag etter innsjekk pyntet vi oss litt før vi gikk ned i restauranten og nøt en deilig treretters middag. Etter middagen dro vi på oss badetøy og badekåpe og ruslet ned i spaavdeling.

Etter en times tid i spaet gikk vi opp på rommet og koste oss i sengen med film og godis resten av kvelden. På søndag våknet vi til fint vær, og kledde oss for å gå ned å nyte en deilig frokost, før vi igjen gikk ned i spaet. Virkelig en vellykket tur! Så var litt vemodig da vi sjekket ut. Men vi kommer definitivt igjen. Forhåpentligvis om ikke alt for lenge!!

Her kommer et lite bildedryss av den lille weekendturen vår på Farris Bad:

Det var noen av bildene jeg tok under oppholdet. Som sagt hadde vi en superfin tur, og vi gleder oss masse til å komme tilbake.

Håper dere har hatt en fin mandag så langt. Ønsker dere en fin kveld.

Julie Storlien

Hei dere! Velkommen til min blogg. Mitt navn er Julie og jeg er 18 år. Håper jeg kan inspirere deg. Klem i fleng :)